Fondan

13:42

Pravljenje fondana nije komplikovano kao što možda deluje!



Uvek me je interesovalo ukrasavanje fondanom, pre svega zato što je dekorativno i može se od njega svašta napraviti, a i jestiv je pa nema skidanja figurica.

Nemam mnogo slika torti sa fondanom, pre svega zato što sam htela prvo da usavrsim pravljenje same fondan smese, taj fondan se kod mene iskoristi za prekrivanje bilo kog slatkiša ili da napravim gomilu cvetića koje zapakujem i koristim kad mi treba neki ukras na brzinu.

Mogu da primetim da sam ocekivala neku veliku filozofiju, ali samo su bitne mere. Koristila sam recept od Kristine Gašpar sa bloga domaćica za vas (kliknite za link) i recept sa bloga Minjina kuhinjica, mogu da kazem da su u sustini isti, minimalne su razlike, oba sam probala i oba su odlična. Kristina koristi gustin, što se i meni pokazalo kao dobar dodatak, i mere su malo veće. 

Na vama je da izaberete. Prenecu vam Minjin recept jer sam njega spremala poslednjeg, više mi se uklapao u sastojke koje sam imala trenutno, tačnije imala sam jednu kesicu želatina, a za prvi recept treba više.....

Pre toga samo nekoliko bitnih detalja.

Tortu uvek premazite nekim cvrstim filom, poput ganaša, buter krema, fila sa keksom....ali nikako šlag i slične mekane filove jer će oni istopiti fondan.
Kada mesite fondan ne stavljajte previše šećera jer će on sve upiti i početi da se mrvi, samo po malo ili bolja varijanta je posuti ga gustinom kada ga razvlačite.
Neka vam ruke uvek budu čiste i suve, kao i pribor kojim radite jer će se u suprotnom fondan lepiti. Ako se baš desi da se lepi probajte sa razvijanjem na papiru za pečenje ili na nekoj mušemi plastičnoj. 
Figurice koje idu na mekši fil stavljajte baš pred posluženje. 
Uvek mi je ispalo bolje ako umesim malo mekši fondan, pa uvijem u plastičnu foliju, da odstoji. Tada se malo stegne, pa procenim da li treba još šećera. 
Za cvetiće i druge figurice za koje koristim sekače pre sam tanjila fondan da kao sve ispadne bolje, medjutim vremenom sam uvidela da je mnogo bolje ostaviti za nijansu deblji fondan, lepše se seče i čvršće su figurice. 

Savetujem da pregledate oba bloga imate mnogo korisnih saveta od iskusnijih. :) Moj zaključak je da je lako, treba ga napraviti, sada nemam vremena, ali prvom prilikom se prepuštam pravljenju složenijih figurica. Do sada sam se držala uglavnom gotovih pečata, sekača i eksperimentisala bojama. 

Boje i glicerin sam nabavila u  Eurowiltu. 

Sastojci:
           -1 kesica želatina u prahu
           -50 ml hladne vode (za želatin)
           -20 ml vode (za fruktozu)
           -50g fruktoze i 50g dekstroze (može i samo jedno 100g)
           -1 velika kašika glicerina 
           -900 gr šećera u prahu

Priprema:
           -želatin prelijte sa 50ml vode i ostavite da nabubri. Pomešajte fruktozu i dekstrozu i prelijte sa 20ml vode. Pripremite i glicerin da vam bude u blizini. U činiju stavite pola šećera u prahu da bude spremno.

           -zagrevajte u džezvi ili manjoj šerpici fruktozu i dekstrozu sa vodom do ključanja. Kada krene da vri ostavite da ključa 30 sekundi i zatim sklonite sa šporeta, dodajte glicerin i želatin u smesu i mešajte dok se želatin ne rastopi. To sve ide brzo, ne sme da vam se ohladi smesa, već da je sipate dok je još vruća.

           -smesu sipajte u sredinu šećera u prahu dok mešate. Trudite se da mešate u sredini dok uzimate po malo šećera sa svih strana, da se ne zalepi fondan za ivice činije. Kada umešate smesu  izručite ostatak šećera na radnu površinu i zatim na to smesu i mešajte i dalje. Moja preporuka je da umešate uvek malo manje šećera, lakše ćete dodati još. Mesite dok ne dobijete strukturu sličnu tvrdjem testu. Trebalo bi da bude dovoljno čvrsta da se ne lepi, ali ne previše mekana da se ne mrvi. Videćete to se oseti pod rukom. Za ovo imate video recept kako se mesi kod Minje na blogu, meni je pomoglo.

           -ostavite da odstoji barem sat vremena uvijen u providnu foliju ili kesu pre korišćenja. Ostatke fondana isto tako čuvajte uvijene.  Fondan bojite tako što čačkalicu u boju, pa u fondan i onda ga premesite dok ne dobijete jednoličnu smesu.

Sve druge slike koje imam su tamne ili po lošem svetlu, nisu predvidjene za blog, pa če uskoro biti još slikanja za ovde!

You Might Also Like

0 коментара