Parmigiana di melanzane

07:05

 Ili kako je ja objašnjavam ljudima nek vrsta lazanje od patlidžana, paradajza i sireva....

Italijansko jelo koje ima razne varijacije u zavisnosti od sireva koji se koriste. Upoznala sam ga prvi put kada smo ga pravili u skoli Il primo i odusevilo me je. Spolja divni patlidžan, mekan, ali ima onaj slatki karamelizovani ukus po vrhu, a iznutra sloj divnog sira koji se topi....

Tip sam koji ne voli precizne mere i recepte, pa uglavnom samo prvi put spremam po receptu, posle je sve odokativno, što mi često predstavlja problem da objavim recept. :)

Ovo je moja brza verzija! Volim sos od svažeg paradajza koji se dugo kuva, ali retko kada imam vremena za to. Od sireva najbolja mi je kombinacija za ovo kada se ubaci sveža mocarela i parmezan, ali stavim šta se nađe u frižideru. 

Još nešto, najbolje je kada se jede prohlađeno, da se ostavi barem dvadesetak minuta da odstoji, tada se lepo seče i vade kocke. Problem je što kod nas ne preživi toliko da se vidi kakvo je ohlađeno...

Mere su za manji pleh za samo dva sloja, jer mi je trebala količina za dve osobe. 

Sastojci: 
          -2 veća plava patlidžana
          -1 konzerva paradajza (onog u komadu ili seckani, ne sok od paradajza)
          -sir po želji (kod mene oko 50 do 100g)
          -so, biber, bosiljak, origano
          -pola crnog luka (po izboru)

Priprema:
          -isecite patlidžan na trake debljine oko pola cm, posolite i ostavite da odstoje dok se spremi sos. 

       -ako je paradajz u komadu malo ga usitnite, luk sitno iseckajte i propržite, zatim dodajte u to paradajz, posolite, pobiberite, kuvajte nekih 5 minuta na srednjoj varti. Poenta je da ne bude mnogo vode jer će se kasnije duže peći. Pred kraj dodajte seckani bosiljak i ako volite origano. 

        -patlidžan ubrusom očistite ako je pustio vodu i pržite na malo ulja dok ne dobije boju sa obe strane. Najbolje je u teflonskom tiganju. Slobodno pustite da dobije lepu boju dok se prži, tako je ukusniji. 

         -gotov patlidžan ređajte u podmazan pleh, zatim stavite polovinu sosa od paradajza i preko toga sir. Zatim još jedan sloj patlidžana i paradajz na kraju. Pecite pola sata (ili dok ne dobije boju) u ugrejanoj rerni na 200 stepeni. 

          -ja sam imala ideju da na vrhu bude još sira, ali ako to želite pecite 15 min, pa izvadite, stavite sir i onda pecite još do kraja. Ako sir stavite odmah na vrh prebrzo će se zapeći. 

Ako spremate veću količinu povećajte vreme pečenja, poenta je da se lepo zapeče, da ne bude tečnosti.  Ovo spremite i onima koji ne vole patlidžan, oduševiće se! 

You Might Also Like

0 коментара