Kolač sa bademom i narandžom

01:10

Ovaj recept sam jednom prilikom gledala na 24kitchen, a recept nisam stigla da zapisem. Pretraživala sam po internetu i na jednom sajtu sam konacno nasla ono sto izgleda kao taj recept, možda i nije bas taj, ali je svakako preukusan i oduševio me je! Originalni recept imate ovde. 



Žao mi je što je slikano uvece, ali nismo mogli da odolimo i sačekamo do ujutru, sve je otislo! Ono što je meni bilo interesantno je da spremam u manjim kalupima, da svako ima svoju porciju, pa sam ovu smesu podelila u male okrugle kalupe, prečnika 6 cm, ali za razliku od ovih za mafine, ovi su dosta dublji. Možete praviti u velikom kalupu ili manjim, samo obratite pažnju na vreme pečenja. Manje sam pekla 25-30 minuta, a za veliki kolač u originalnom receptu kaže da treba oko 50 minuta. Najbolje je da posmatrate, pečete dok lepo ne porumeni. Meni je pola smese bilo dovoljno za 4 ovakva kalupa. 

Naglasila bih da je bitno da ovde koristite organske narandže pošto se koriste cele sa sve korom. 

Sastojci: 
          -2 narandže
          -280g mlevenih badema
          -250g šećera (sa ovim kolač nije mnogo sladak, ja sam ga služila uz kem od čokolade, tako da količinu šećera nisam povećavala)
          -1 prašak za pecivo
          -1 ili 2 kašičice ekstrata vanile
          -6 jaja
za krem od čokolade (za 4 osobe)-150g mlečne čokolade 
                                                      -70ml slatke pavlake

Možete staviti i crnu čokoladu, ali onda predlažem 100g crne čokolade i 150ml slatke pavlake. 
Da naglasim da je ova količina krema predviđena da se stavlja posebno u manje posudice, ako samo prelijete kolač kremom trebaće vam manja količina. 
          
Priprema:
          -par sati ranije skuvajte cele narandže. Stavite ih u šerpicu tako da budu potpuno prelivene vodom i kada provri smanjite vatru i kuvajte jos 40 minuta. Najlakše je da ih u vodi ostavite da se ohlade, pa onda raditi sa njima. Narandže samo dobro operite, nemojte im skidati vrhove ili slično, zato što će onda sok iscureti iz njih, sve to možete uraditi nakom kuvanja. 

          -kada se narandže ohlade iseckajte ih, izvadite koštice i zatim ispasirajte u blenderu dok ne dobijete ujednačenu smesu. 

          -u tu smesu dodajte šećer, bademe, aromu, prašak za pecivo i dobro opet izmiksajte. Tada ja prebacim sve u veću posudu i dodajem jedno po jedno jaje uz mešanje dok ne dobijete ujednačenu smesu. Smesu prelijte u kalupe ili jedan veći kalup. Koristila sam silikonske pa ih nisam podmazivala, ali za običan metalni kalup obavezno stavite papir za pečenje. Stavite u zagrejanu rernu na 180 stepeni da se peku od 30 min do 50 min, u zavisnosti da li je manji ili veći kalup. 

          -krem od čokolade: zagrejte slatku pavlaku, u to ubacite čokoladu i mešajte dok se ne istopi. Neka se malo prohladi na sobnoj temperaturi. 

          -i kolač i krem servirajte prohlađeno na sobnoj temperaturi, ne treba da budu vrući. Kolač je sam po sebi neverovatno sočan, kao da je natopljen sirupom, pa čokoladu možete i da izostavite i samo da servirate posuto šećerom u prahu. 

          -kolač mi je bio ukusniji ako se čuva dobro zatvoren van frižidera. Ne gubi na mekoći, ostaje sočan i ukusan. 

You Might Also Like

0 коментара