Filovi za macaronse

13:28

Obecala sam da cu posle recepta za macarons objaviti i ideje za filove, medjutim, malo kasnim sa tim, ali slavila sam slavu, pa su pripreme oduzele vreme. :)


Kada se radi o punjenju za ove divne kolačiće, ono što ja mogu da primetim iz ličnog iskustva je to da je bitno da fil bude čvrst i postojan. Jednom sam imala krem od jaja i mleka i macaronsi su malo mekši posle dan, dva stajanja. U takav fil bi trebalo da ide barem malo više putera da bude zaista čvrst da bi bio postojan. Videla sam da stavljaju i takve kremove, ali ja vam prenosim ono što sam isprobala. 


Ono što je najpraktičnije, a meni lično i najukusnije je ganaš. To je fil koji se sprema sa slatkom pavlakom i čokoladom, crnom, belom ili mlečnom. Omiljena mi je varijanta sa crnom čokoladom! 

Ganaš se sprema tako što se slatka pavlaka ugreje i zatim je prelijete preko izlomljene čokolade. Tada je mešate dok se ne istopi. Ovakvu smesu stavite u frižider dok se ne stegne. Sa crnom čokoladom će se to desiti za pola sata, a sa belom za 2-3 sata. Ono što je bitno naglasiti su razmere čokolade i pavlake. Za crnu čokoladu idu iste količine, na primer 100g čokolade i 100g pavlake, to vam je dovoljno za turu macaronsa. Kada se radi o beloj i mlečnoj čokoladi, tada ide duplo više čokolade od pavlake, na primer 100g čokolade, 50ml pavlake. 

Ganaš možete tako kada se ohladi koristiti za filovanje, a možete ga i prvo malo umutiti mikserom. Ako ga umutite dobićete lakšu kremastiju smesu, poput gustog i čvršćeg šlaga, pa izaberite šta vam više odgovara.   

Jedan savet ako vam se dogodi nekada da vam sa belom čokoladom ili mlečnom bude redji fil ,što se meni jednom dogodilo, (ali prvo ga ostavite par sati u frižideru, možda se ipak stegne :)),  možda je bilo do kvaliteta čokolade, tada umutite malo čvršćeg šlaga i pomešajte sa filom, biće odličan. 

Ono što mi je takodje odlično, jeste da se u ganaš sa crnom čokoladom doda kašičica kafe. Prošli put sam dodala mlevenu instant kafu, nekuvanu samo granule stavila direktno, i dobila fantastičan fil sa ukusom kafe! Trenutno mi je taj favorit! 

Pošto je ovaj post vezan za filove koji se lako spremaju, još jedan izdvajam, a to je kombinacija sa buter kremom. Stavite iste količin ešećera u prahu i margarina omekšalog i mutite dok ne dobijete krem. Kada je dobro umućeno dodati 2-3 kašike mleka i još malo umutiti. Ovaj fil možete koristiti ovako, ali možete mu dodati još ukusa. Na primer, dodajte koru limuna ili narandže za citrusni ukus. Dodajte kašiku krem sira. Dodajte neku aromu, na primer maline. Možete dodati neku boju za kolače za šareni fil....

Kao što vidite ovo je sve fleksibilno i filove pravite po svom ukusu, ono što ja predlažem su kombinacija sa narandžastim macaronsima i ganašom od crne čokolade u koji je dodata rendana kora narandže. 

You Might Also Like

0 коментара