Marcipan

04:56

Imala sam ideju da napravim mocart kuglice, ali za to mi je bio potreban marcipan. Bilo bi suviše lako da ga kupim, tako da sam isprobala pravljenje :)


Neverovatno laka i jednostavna stvar. Ovako uvek možete napraviti svoj svež marcipan, bilo da ga koristite za kolače, bilo za ukrašavanje. Ja ću napraviti kuglice koje ću umočiti u crnu čokoladu. Izuzetno je ukusan, ko voli bademe naravno. Kada je ovako svež napravljen lako se boji za pravljenje jestivih figurica. 

Ja sam oduševljena kako je ispao, savršene je teksture, sada samo treba pronaći savršeni recept za mocart kuglice. 

Moja preporuka je da počnete od male količine, brzo se pravi, a tako ćete proveriti da li vam se ukus dopada. 

Sastojci:
         -100g mlevenih badema
         -100g šećera u prahu
         -šećerni sirup (objasniću dole)
        -ekstrat gorkog badema (prvi put ga nisam stavila, nisam ga imala trenutno, ali on je taj koji daje onaj jači ukus,pravi ukus marcipana, mada je i bez njega ukusno)

Priprema: 
         -prvo šećerni sirup, to je samo prokuvana voda i šećer u istoj razmeri. Idealno bi bilo 30ml vode i 30g šećera, ali ako vas mrzi da merite tako male količine stavite po 50ml i 50g. Ostaće vam malo sirupa, ali ništa strašno. Stavite u manju posudu šećer i vodu i neka provri dok se šećer ne istopi, zatim ga ostavite da se ohladi. 

         -idealno bi bilo da imate gotove mlevene bademe olakšavaju posao, ali ako nemate postoje dve opcije. Prva je da kupite blanširane i samo ih sameljete, sameljite ih u što finiji prah, prvo same, pa onda zajedno sa prah šećerom. Samo meljite sa prekidima, jer ako preterate bademi će se pretvoriti u pastu. Druga opcija je kupiti sirove bademe i zatim ih potopiti u vrelu vodu desetak minuta, pa onda oljuštiti. Prosušiti ih u rerni na 100 stepeni 15, 20 minuta, vodite računa da ne potamne i nakon toga sa ohlađenim bademima postupate kao u prvom slučaju meljete ih. 

         -kada je sve spremno potrebno je 10 minuta da se napravi marcipan. Stavite u činiju badem i šećer u  prahu, zatim i aromu ako je stavljate (za početak kap, dve, dok ne procenite da li vam se dopada ukus), pa u to 2 kašike sirupa i mesite. Onda procenite da li treba dodati još sirupa. Meni je bilo potrebno 3 i po kašike sirupa. Smesa treba da bude glatka i da se lepo mesi, ali da se ne lepi za ruke. Ako stavite previše sirupa i marcipan je mekan, dodajte malo šećera u prahu. 

         -uvite ga u prozirnu foliju i to je to. Možete ga odmah koristiti. Ja ga, zbog velike vrućine, tako umotanog čuvam u frižideru. 

Ovaj recept sam pre par meseci negde pročitala, ali sada ne mogu da se setim sa kog sajta, pa nažalost ne mogu da navedem odakle sam preuzela. 

You Might Also Like

2 коментара