Lava cake

07:50

Neverovatno jednostavan i brz kolač, a sa druge strane izuzetno ukusan, baš za prave ljubitelje čokolade...




Kada sam prvi put probala i videla onu tečnu čokoladu u sredini, odmah sam rešila da ja to moram početi da spremam kući! Mislila sam da je izuzetno teško, ali baš naprotiv! Veliki sam ljubitelj čokolade, a ovde blago hrskava spoljašnjost i tečna čokolada unutra su zadovoljstva za sva čula. 

Najveći problem mi je bio da pronađem odgovarajuće kalupe, morali su da budu dovoljno duboki da se ne bi ispekao do kraja i ostao tečan u sredini. Posle svog traženja uspela sam da pronađem jedino kod kineza silikonske modlice koje su idealne. Duboke oko 5 cm, a prečnika 10cm. Četri u kompletu koštaju oko 250 dinara i ne lepe se, odlične su. 

Reći ću vam meru koja je dovoljna za jedan taj kalup, mislim da je tako najlakše, pa vi povećavajte po meri. Ono što je bitno da se naglasi, ovo je velika modla, zapremina dve manje, ako koristite manje da znate. Drugo, vreme pečenja je presudno, za ovu veličinu kalupa je ovo vreme, za manji kolač trebaće vam barem minut manje. Mora samo da se stvori kora na vrhu i to je dovoljno. 

Najbolje je da premite jedan pa proverite da li se treba peći više ili manje. svaka rerna je drugačija. 


Sastojci:
         -50g čokolade sa većim procentom kakaa (idealno je oko 70%)
         -40g maslaca ili margarina
         -1 jaje
         -puna kašika šećera
         -ravna kašika brašna (to je oko 20-25 grama)
         -malo arome vanile

Priprema:
         -odmah uključiti rernu na 200 stepeni da se greje i kalup dobro podmazati maslacem.

         -otopiti maslac i čokoladu, zatim u to dodati šećer, pa lepo izmešati. Dodati jedno jaje pa opet dobro promešati, zatim i vanilu i brašno. 

         -sipati u modlu i peći tačno 12 minuta. Izvaditi i ostaviti nekih minut, dva da se ohladi. Tanjir staviti preko modle, pa polako okrenuti. Sačekati par sekundi da se uverite da se kolač odlepio i zatim podignuti modlicu. 

         -servirati uz sladoled! 

You Might Also Like

0 коментара