Gurmanska mesna vekna

15:08

Gledajući kulinarske programe više puta sam nailazila na recepte za mesnu veknu, ali mi je sve uvek delovalo ili suviše obično ili mi se neki sastojak nije dopadao. Rešena da stvorim svoju idealnu kombinaciju krenula sam u pustolovinu. Ispalo je savršeno!


Mislim da je ovo idealan spoj sočnog mesa i hrskave pančete! Pre samog recepta želim da naglasim da mislim da je bolje kada je meso jednom samleveno, daje bolju teksturu, ali to po ukusu. Koristila sam mešano mleveno meso, juneće i svinjsko, za zdraviju varijantu možete koristiti samo juneće. Uvek najljubaznije zamolite mesara da vam samelje parče mesa koje vi odaberete, barem vidite sta je unutra. :) Moj kalup za pečenje je dimenzija 25x12cm, dubok 8 cm, i za ovu kolicinu bude sasvim dovoljan.

Sastojci: 
             - 500g mlevenog mesa
             - 1 jaje
             - prezle (ja stavljam jednu punu šaku, pa dodajem ako je smesa dosta vlažna)
             - 50g kačkavalja
             - 100g pančete sečene na trakice 
             - 50g sitnije seckane pančete 
             - glavica crnog luka
             - 2 kašičice senfa
             -  ravna kasičica soli (vodite računa pančeta i sir su slani)
             - origano, biber

Priprema:
              - uključiti rernu da se greje na 180-200 stepeni. Meso staviti u veću činiju i u njega dodati jaje, senf, začine, sitno seckani crni luk, pančetu (onih 50g) i kačkavalj. Pančeta, kačkavalj i luk u smesi su proizvoljni, može se nešto izostaviti, ali mislim da je ovako ukusnije. Umesiti rukom, zatim dodati prezle. Bolje ih dodati i malo manje ako niste sigurni, nećete osetiti veliku razliku, nego previše da ne bude suva vekna, a to sve zavisi od toga kakvo je meso. 
               - Nakon toga podmazati posudu u kojoj se vekna peče, ne mnogo jer će biti obložena pančetom. Zatim uzimati trake pančete i oblagati dno posude i ivice. Meni su trake bile presečene na pola, takvo je pakovanje, pa sam redjala od polovine dna na obe strane, vidi se spoj na prvoj slici. Staviti meso preko i na kraju odozgo presaviti pančetu koja viri, to bi trebalo da izgleda ovako: 


                   - posudu staviti u veći pleh napunjen vodom do pola i staviti da se peče 45 minuta. Nakon toga izvaditi iz rerne i preokrenuti veknu na drugi pleh. Tako izvrnutu vratiti da se zapeče, 15-20 min, u zavisnosti koliko hrskav gornji sloj želite. 


Nakon ovoga dobija se ono savršenstvo sa prve slike. :) Sačekati par minuta da se prohladi pre sečenja, lepše će se seći. Ovde je poslužena uz krompir, ali sledeći put će biti samo salata, mislim da je vekna dovoljno jaka sama.
Prijatno!

You Might Also Like

0 коментара