Rižoto (osnovni recept)

07:17

Skoro sam dobila pitanje kako spremiti dobar rižoto sa pečurkama, zato vam dajem svoj recept za osnovu, a na vama je da odlučite li ce on na kraju biti sa pečurkama, pančetom, povrćem, piletinom...



Ovaj recept koristim već godinama i nikada me nije izneverio. Kada spremite ovu osnovu, sve što želite da dodate predhodno propržite, zatim ga dodate pred kraj kuvanja rižota-pečurke, piletinu... Preporuka je da se rižoto sprema sa pirinčem okruglog zrna (piše uvek na kesi), onda se neće raspadati zrna pri kuvanju. 

Sastojci: 
(za jednu osobu, tacnije ovakvu porciju kao sa slike)

            -100g pirinča
            -30g putera
            -2 kasike maslinovog ulja
            - jedna manja glavica crnog luka
            -100ml belog vina
            -kačkavalj (onaj koji volite)
           - bujon (obično koristim povrćni, može i drugi, a ako vam se žuri moze se iskoristiti i gotova kocka za supu) 

Priprema:
             - prvo pripremiti bujon, mora da bude topao, da bi islo brže, tako da ga držite na ringli pored. Ako spremate sa kockicama za supu za ovo ce biti dovoljna jedna kocka. Ovde sam ja potrošila manje od litra bujona, oko 700-800 ml. medjutim uvek pri kraju spremanja probajte, ako vam je pirinac jos uvek tvrd nastavite da kuvate još malo. 
             - kada je bujon spreman, prvo se proprži sitno seckani luk, stavi se pola od količine putera i svo maslinovo ulje, zatim mu se doda pirinač, koji se takodje kratko proprži, minut,dva. Ne sme da promeni boju, da postane žut. U to dodati vino i mešati sve dok ne ispari. Sada je poenta kuvati na laganoj vatri i dodavati jednu po jednu kutlaču bujona i mesati dok pirinač ne upije i tako dok se ne skuva. Ovo je bitan proces jer od tog stalnog mešanja rižoto postaje kremast. Kada je gotov dodati ostatak putera i rendani kačkavalj. Mešati dok se ne istopi i idealno je ostaviti poklopljeno par minuta pre jela. 
           - rizoto obično spremam u dubokom tiganju ili široj šerpi, brže stiže. Što se tiče začina, bujon često zna da bude slan, tako da začine dodajte tek na kraju, ako bude potrebno. Rižoto ne treba da bude grudvast, nego da se sliva iz šerpe, poput lave. Odozgo narendati još malo sira po želji. 

          -meni je najlepse upotrebiti pirotski kačkavalj, sličan je parmezanu, suv i slan, a od vina stavljajte uvek ono koje pijete. 
Prijatno! :)



You Might Also Like

2 коментара

  1. Ovaj što sam ja napravila nema veze sa ovim sa slike. Zakasnila si sa receptom sat vremena, pola sam zaboravila da ubacim. :D Neću više ni da se mučim, ti mi praviš od sada.

    ОдговориИзбриши
  2. Pametno, ja cu da spremim hranu, ti nas nasminkaj pre vecere i kompletne smo.

    ОдговориИзбриши