Spice up your life!!!

03:57

Veliki sam zagovornik toga da u kuhinji treba uživati, treba se prepustiti čulima, pijuckati čašu vina, isprobavati nove ukuse, imati stalno nove ideje... Upravo tom uživanju služe začini! Oni će i najobičnije parče mesa, dosadno povrće podići i učiniti fantastičnim!


Često se ljudi plaše upotrebe novih začina. Šta ako im se ne dopadne, šta ako upropaste jelo.... Zato krenite polako, navikavajte svoje nepce na nove ukuse, otkrivajte šta vam se dopada. 

Postavili su mi dosta pitanja u vezi začina i tada sam resila da se malo pozabavim time, da ih pomenem, a zatim da ističem kada kuvam šta sam sve koristila, koje su mogućnosti. Tada sam se setila jednog malog noviteta u našem kraju, to je radnja sa začinima! Radi se o radnji Spice up (kliknite na naziv, vodi vas do njihove stranice). Upoznata sam sa ovom radnjom od EAT festivala, kada su se predstavljali mali proizvodjači i još tada su me oduševili, posebno začin za aromatični puter. Nije loše znati gde se može kupiti ovo što se pominje od začina. Radnjica se nalazi u Čumićevom sokačetu 2, lokal 21.


Moja kolekcija uglavnom sadrži pojedinačne začine, origano, mirođija, bosiljak, kari, kukurma, kumin, djumbir, ruzmarin.... Ono što je meni bilo potrebno, a što mi se najviše dopalo, to su mešavine začina. Tako da mi je podela u radnji, gde su na posebnoj polici samo razne vrste soli i bibera, posebno začinske trave, mešavine, olakšala stvari, ali napravila problem oko izbora, jer ima svega! Slobodno možete pitati za savet, lepo su organizovani, pa ćete se lako snaći.

Htela sam da slikam svoju kolekciju začina i onda da govorimo o kombinacijama, upotrebi, kupovini, mešanju začina... Medjutim, ljubazno sam pitala u ovoj radnji  i nisu imali ništa protiv da iskoristim  i slikam njihove proizvode, njihove gotove mešavine, pa su mi olakšali posao. Prvo da naglasim verovatno u radnji imaju sve što vam je potrebno. Drugo, ja ću pominjati dok pišem postove koji začin koristim u receptu, vi znate gde se može naći, ali da znate da ovde na svakoj teglici imate zakačen papirić na kome je nešto o tom začinu rečeno, usput i to kako ga koristiti. 


Navešću vam neke od njih iz ove radnjice koje ja trenutno koristim:

- Bruschetta rustica hot- koristim ovu mešavinu začina najviše. U suštini to je začin za bruskete. Obično stavim na hleb maslinovo ulje, ovu mešavinu i zapečem u rerni. Fantastično! Nakon toga može preko malo paradajza i mocarele, a može se i samo tako grickati.

- Začin za aromatični puter- komad putera se izmeša sa njim, čuvate u frižideru, uz prepečeni hleb komadić ovog putera je neverovatan.

- Herbes de provance- uh...tu mešavinu stvaljam u sve! Stavila sam ga poslednji put u kiš sa pančetom i prazilukom, ne mnogo, prstohvat, ali daje savršen ukus. Na picu, u lazanje, preko piletine...

- Harissa- mešavina na bazi čilija, dopada mi se pomešano sa jogurtom, ovu mešavinu jos treba da isprobavam, nova je za mene.

- Five spices- kineski začin, odličan uz piletinu. Vidjala sam da ga koriste kuvari u receptima, pa sam je ovde konačno našla i htela da isprobam, mogu reći da mi se dopada.

- Piment- jamajkanski biber, potpuno nov začin za mene, miris je zanimljiv, videću kakav će biti u jelima

- Arapski začinjeni šećer-podseća na mešavinu za medenjake, ali ima neke dodatke koji su specifični i daju odličan miris. Dovoljna je mala količina da kolači zamirišu predivno.

Ono što ja koristim često, a nije ovde na spisku kupljenih su morska so (vegetu ne koristim), biber, čili, bosiljak (najviše za paradajz), majčinu dušicu (odlična je u gulašima), kari (uglavnom uz piletinu), ruzmarin (kada pečem hleb stavim preko njega malo maslinovog ulja i ruzmarin).... To je nešto svakodnevno, pomenuću uz recepte kad budem nešto koristila, ovo je samo opšti pregled, jer mislim da bi ovo svako trebao da ima u kuhinji.

Preporučujem vam radnju, ima odličnih stvari, ono što ću ja sledeće kupiti je biber sa cvetovima, to je jedna mala šarena teglica u svim bojama, koja prelepo izgleda :), a verujem ima i odličan ukus! 

You Might Also Like

0 коментара