Tart sa kupinom i belom čokoladom

13:30

Ova kombinacija kupina i čokolade me je baš iznenadila, neočekivano je dobra! 


Mnogo kupina u zamrzivaču, a ja dokona, nisam mogla da odolim da isprobam ovu kombinaciju! Kupina daje potrebnu svežinu, tako da nije previše slatko, a ganaš od bele čokolade ima pun i kremast ukus.
Napominjem da su mere za mali kalup, prečnika 15cm, povećajte u skladu sa veličinom kalupa.

Sastojci:
 za koru  -100g mlevenog keksa (obično koristim plazmu)
               -50g margarina/putera
               -2 kašike mleka

za prvi fil  -150g kupina 
               -3-4 kašike šećera
               -pola kesice želatina

za drugi fil -100g bele čokolade
                -50ml slatke pavlake
                -mala kockica putera (10 do 20g)

Priprema: 
             -otopiti puter pa pomešati sa keksom i mlekom, od te smese oblikovati koru u kalupu, ostaviti u frižideru da se ohladi.

            -kupine staviti u šerpicu sa šećerom i 3-4 kašike vode, i polako zagrevati, istovremeno gnječiti kupine viljuškom. Za to vreme u šoljici rastopiti želatin sa 2 kašike vode. Ja sam sada procedila kupine jer sam želela potpuno gladak žele,ako ne želite da ih procedite onda stavite skoro upola manje kupina. Kada se procede u njih dodati želatin koji je do sada već upio svu vodu. Mešati polako na slaboj vatri i čim se želatin istopi gotovo je. Odmah sipati smesu u kalup preko kore i ostaviti jedno pola sata da se malo stegne. Ovo se može uraditi i sa sokom, ne moraju biti sveže kupine.
          
          -u šerpicu staviti čokoladu, slatku pavlaku i puter, polako grejati samo dok se čokolada ne istopi. Moja bela čokolada ima komadiće plazme u sebi, to se vidi na slici. Kada se istopi preliti preko fila od kupina, samo pre toga proveriti da se prvi fil stegao, da se ne bi pomešali. 

             -ostaviti sat, dva da se ohladi i nakon toga krenite sa jelom, necete odoleti! :)

*kada se radi o ovim kalupima, volim da ih imam svih oblika i veličina, pa pored nekoliko kvalitetnih, uglavnom pronalazim ove u velikim kineskim tržnim centrima ili u radnjama sve za... Mogu se naći za 200-300 dinara kakvi god želite kalupi, a verujte mi na reč imam one koje sam mnogo više platila, nema neke posebne razlike! 

You Might Also Like

0 коментара